lördag 15 oktober 2011

Spindeln väver nätets trådar och bindningar...

Foto av denna bloggare"Rosett" 9/10 2011
För några veckor sedan den 26/9 talade jag med en väninna om det faktum att jag ofta sett "levande" stora spindlar mellan "dröm och vakenhet" sedan jag var barn. 
Mina mamma och mina sambos har störts av att jag farit upp och viftat eller ropat "det springer spindlar" i min säng, i taket eller på väggen. 
Jag sade till min väninna att jag inte kunde begripa varför.
Visserligen är spindelsyner inte det enda jag sett och upplevt som nog skulle kunna rubriceras som "hallucinationer", men detta samtal var starten till att jag startade denna blogg då en serie händelser och vänner gav trådar så att det började bilda ett slags mönster. Eller som att vi vävde en väv till det skeende som just nu är aktuellt i hela världen, framför allt för dem som är andligt inställda.

2012.

Den tid som enligt Mayaindianernas kalender och andra profetior är en viktig "ändpunkt" för ett viktigt skede i världsutvecklingen.
Fler som hanterat ämnet på sitt sätt är Hopiindianernas profetia, Nostradamus och även Maorierna har förutsägelser om denna tid. Det finns många fler, inte minst kan man ana detta skede i den nordiska asatron och i vår Bibel liksom i Bhagavadgita...
Spindelfunderingen ledde mig vidare till nya trådar...
.
Dagen efter, alltså den 27/9 mailade min väninna Vivi: 
"Vet du vad spindlar symboliserar?I går när jag kom hem såg jag att det låg en stor svart spindel vid min ytterdörr = grannens unges leksak.
När Karsten kom så frågade han mig om det var min. Och höll fram den mot mig. Nyss, när jag startade datorn, så tänkte jag att "Nu har jag bestämt att 2012 är "önskeåret" när våra tankar blir verklighet. Så loggade jag in på Nordea för att kolla mitt personkonto. Då! Dååå... precis när jag hade kollat.... så kommer en spindel krypande uppför väggen vid datorn! En sån där med ganska tjocka ben. Den var beige-vit. Jag fångade den i ett glas och slängde ut den.
".
Jag reagerade försås! En syncronitet!
Jag googlade på spindel och spindelnät och fann att spindeln är kopplat till moder jord.  Kul att läsa på en sajt var att spindelväv har en sårläkande effekt och det tror man idag beror på att den är bakteriedödande..
Mer jag läste var att "livet kan liknas ett spindelnät där varje handling du gör skapar vibrationer..."

En sajt innehöll ett nätverk för Moder Jord "Ljusspridarna"...
http://ljusspridarna.org/artiklar/moder-jord-natverket/
 
I ett sammanhang talade jag några dagar senare med Vivi och då tänkte vi på hur man kunde väva tankar till framtiden. Vi kom då in på drömfångare, ett indianskt magiskt föremål, som man hänger upp i taket i sovrummet, som då sägs fånga upp onda drömmar. 
Jag läste vid googling på drömfångare att:  
"De tillverkades först av Ojibwastammen i Nordamerika och var ungefär som en handflata stor och bestod av en smal rot eller gren som tvinnades till en cirkel, och en sentråd, som flätades till ett nät inuti cirkeln. Drömfångare kan liknas vid spindelnät i vilket drömmar fastnar. Det enda sättet att slippa igenom är genom den öppning som finns i mitten av nätet och intill denna fästs en sten eller pärla som ska locka önskvärda drömmar till sig och leda dem mot hålet. Lockstenens färg tillsammans med sinnesstämningen hos den som tillverkade drömfångaren anses avgörande för vilka drömmar och känslor som kommer att slippa igenom drömfångarens nät."
 
Så det vi tänker nu, samt våra handlingar, borde bilda ett "nät" av goda vibrerande tankar till framtidens väv! 
På något sätt hängde det ihop med.spindeln i nätet, väv, trådar, att följa trådar...väva samman, bilda nät. 

Jag mindes då att min väninna Berit sagt att spindeln symboliserar moder jord som väver väven och min väninna Maj sa i ett annat samtal om allt detta med spindelsymbolik och denna tid att Nostadamus sagt något om att när "spindelnätet" eller"nätet" täcker jorden då skall allt gå under.  
Det kan handla om teknikens "nät". Därför att jag fick höra att en del som tolkar 2012 utifrån vissa fakta, kopplar det till internet, mobilnätet och elnätet o d... 
Så...kommer det att "krascha" eller "slås ut" 2012????? Eller är det ett nytt nät av "tankar" som slår ut det gamla, uttjänta nätet av tankar och handlingar?
Är det både ock, så att det ena inte utesluter det andra? 

Morgonen efter att vi talat om  detta, i början av oktober (2011) vaknade jag med tanken att  "KristusLjuset" var det starkaste av alla krafter i allt! 
(Detta kallas andra saker som Ljuset, Kosmos, Källan...etc...eller rentav Gud. Beroende på hur man ser på "KÄLLAN" och namnger den. "Hjärtat" i allt....Centrum.).

"Visst", tänkte jag och steg upp. 

Jag började den dagen erinra mig att jag, morgonen den 13 december 2004, vaknade av att det var energier på gång inom mig och runt om mig. 
Jag såg då att det lyste bländvitt in genom mitt kronchakra och att det in genom mitt pannchakra som från oändligheten samtidigt gled ett rutmönster av vitt ljus och orange ljus, där tydliga hieroglyfiska tecken fanns i olika rutor, i ett perfekt rutmönster.
Vissa hade formen av spiralkrumelurer, andra av stakettecken (#). 
 De övriga minns jag inte. 
Jag reste mig upp ur sängen och runt mig kastades i mörkret som djupröda eldsflammor. Jag såg dem nå väggarna. Inom mig hörde jag orden ”akaschakrönikan”, ”kundalini” och att ”något låstes upp” som hörde ihop med den stora pyramiden (Cheopspyramiden) och Sfinxen. 
På morgonen såg jag en tung, tjock och mycket gammal bok med gamla bokstäver för min inre syn som bläddrade sidorna själv, snabbt, mycket snabbt. 
Dagen efter kände jag att jag hade ett mycket kraftigt vidgat medvetande, som att jag med det fångade in flera kilometers radie. Det kom också djupt röda moln från höger genom min aura och passerade den i ett jämnt flöde då och då medan jag samtidigt kände en fullständig kontakt med Sfinxen.
Jag började få budskap strax efter och skrev ned:
Sfinxen står i förbund via olika små kristaller som är satta i ett speciellt mönster och som en gång satts i en vibration som fångar kosmiska toner och överför till dem som står i förbund med dess byggande, den tid det skedde. 
Den bär fram känslor, visdom och ljus ur Kosmos djup till dem som är i dess hela energis frekvens. 
Därför att det en gång var menat att dess inprogrammerade kunskaper och ljus skulle tonas in för att bära fram gamla glömda kunskaper som mänskligheten skulle använda som startsteg till en ny insikt och därefter växt i sitt medvetande för att ställas in mot det högre och renare. 
Men få är öppna och intonade. Därför går mänskligheten i fullständig okunskap om det vackra, sköna och underbara i visdomens öga”.
Jaha...allt detta "ramlade alltså" över mig åter igen nu denna oktobermånad 2011.. 

Saker jag lagt åt sidan aktiverades igen....
Denna oktoberdag 2011 gick jag in på min favoritsida: 
www.spaceweather.com
för att kolla om det varit mycket solfläckar eller norrsken den 13 december 2004 (för där man kan kolla bakåt till 2000) som skulle kunna ha något med detta att göra. 
Jag har nämligen märkt att budskap och bilder m m aktiveras när solens solfläcksaktivitet är kraftig. 
Men det var inga sådana den 13 december 2004!
Däremot stod det på spaceweather att det var en KOMET och en METEORITSVÄRM som passerade just då!!
Citerat från spaceweather från den 13 december 2004:
"GEMINID METEORS: The Geminid meteor shower is peaking right now. Sky watchers who woke up before sunrise on Monday, Dec. 13th, saw a good show: 60 to 80 Geminids per hour. Tonight's display might be even better.
When the sun sets tonight go outside and watch the sky for an hour or so. You might see one or two bright Geminid Earthgrazers. Later, around 10 PM local time, go back outside and look again. If forecasters are correct, the meteor rate then could reach 100+ per hour.
COMET MACHHOLZ: "The comet was immediately visible to the naked eye," says Jimmy Westlake, who took this picture (a 5-min. exposure) of Comet Machholz from Colorado on Dec. 11th: Comet Machholz (C/2004 Q2) has been nearing Earth for weeks, brightening day by day, and now it looks like a fuzzy 5th-magnitude star near the feet of Orion."
Ja, det var ju några speciella himlatecken...
Samtidigt läste jag i Aftonbladet den 8 oktober 2011: 
"Meteorskur på väg mot Sverige - Det kan bli årets himlafenomen.
Under lördagskvällen syns meteorsvärmen Draconiderna i skyn – och sprakandet kan bli magnifikt."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13747540.ab 
Jag började givetvis att fundera på hur allt detta hängde ihop...och kom fram till att på något sätt så hör de kosmiska krafterna ihop med oss här på jorden.
Men vad hade den 13 december, själva Lucias firande dag, med den upplevelse jag hade 2004, på nämnda datum?
Svaret kom när Vivi och jag talade om detta, och hon sa något om att en hon kände talade om Galatisk Centrum (centralsolen) vars födelsedatum var den 13 december i skyttens tecken! Personen som var född då hade talat om den punkten som en stark punkt. 
13 december!? Dagen som GC är mest aktiv uppenbarligen! Eller står i ett starkt förhållande med jorden?
 
Det var ju samma datum som jag fått bilder och budskap, "kopplade" till Cheopspyramiden och Sfinxen år 2004!

Jag grubblade förstås på allt detta!
 
Då vi firar Lucia - som en "produkt" av ett ursprungligt minne ur vår kosmiska kraftkällas punkt? 
Vårt hjärtas urpuls???
Det hade jag vagt för mig att Mayaindianernas kalender hade med om.
Jag googlade på Galaktisk Centrum och fann (översatt dåligt i översättningsprogram på nätet):
"Den stora Centrala Solen är källan och centrum i en Galaxy och en Kosmos. Det är Point of Integration av Anden / Matter kosmos, och ursprunget till alla fysisk-andlig skapelse. Det är kärnan, eller vit eld Core, av "Cosmic Egg". (Gud stjärna Sirius är i fokus för den stora centrala solen i vår sektor av galaxen.)".
Solen bakom solen är den andliga orsaken bakom den fysikaliska effekten vi ser som vår egen fysiska solen och alla andra stjärnor och system stjärna, sett eller osynliga, inklusive den Stora Centrala Solen. Solen bakom solen över Cosmos uppfattas som den Kosmiska Kristus - Ordet vem det formlösa var begåvad med form och andliga världar var draperad med kroppslighet. 3

Även känd som:

  • Källan
  • Den stora Hub 3
  • Central källa till liv och intelligens 1
  • Guds hjärta
  • Stor central källa
  • Stor central Alla Intelligens
In the early part of the twentieth century, an airless vacuum was used in an experiment to determine if there is energy in empty Space. This vacuum was lead-shielded from all known electro-magnetic fields. When it was cooled down to the temperature where all matter should cease vibrating and produce no heat, a tremendous amount of energy was found to exist. Because it can exist at ‘absolute zero’ temperature, this energy has come to be known as Zero Point Energy.[i]
Are there things about the Universe that will be forever beyond our grasp? Are there things about the Universe that are ungraspable? Dr. Richard Dawkins
The 24 hour cycle of day and night involves the rising and setting of our sun. And during this cycle, we continuously fall asleep in consciousness, and then awaken.  In a similar fashion, there is a 26,000 year cycle that involves the rising and setting of a Grand Central Sun that lies at the center of our galaxy.
Everything is in motion.  It’s a law of nature.  Nothing is exempt.  Our sun is in orbit around a grander sun and it takes 26,000 years to make one revolution around it.  At the end of each of these cycles, there is a global spiritual awakening.  When the Grand Central Sun sets at the midway point, we all fall in consciousness again. And the last setting of this great sun saw the Fall of Man.
Then those also who have Fallen Asleep in Christ are lost. I Corinthians 15:18
In a report dated December 13, 2010, scientists at Lockheed Martin’s Solar and Astrophysics Lab in California revealed that an entire hemisphere of our sun erupted early in August of that year. This colossal event has caused one-billion ton clouds of hot gas to billow out into space. NASA is calling it the ‘Great Eruption,’ an event they recorded on video.[ii]
But what science does not yet understand is that this event marked the beginning of the rising of the Grand Central Sun. It was during this event that our sun and our planet moved into perfect alignment with the center of our galaxy.  With this dawning, more of God’s holy energy is now reaching us. And this is the cause of a global spiritual awakening that is taking place as we move into a Golden age.
The August 1st event really opened our eyes. We see that solar storms can be global events, playing out on scales we scarcely imagined before! Dr. Karel Schrijver
On this side of the galactic center, in our universe of matter, there lies a massive Black Hole.  But, on the other side, there is an anti-matter universe of Light, where everything is pure White Light.  That Universe of Light is our multi-dimensional place of origin.  It’s an opening where matter does not exist.
The dawning of the Grand Central Sun is causing our own sun to begin a new cycle of Coronal Mass Ejections. These solar flares will increase in intensity and regularity as we move toward the year 2012. We will all soon be exposed to a type of radiation that Modern Science does not completely understand. We will feel its effects, both in our physical and emotional bodies. And we will see the Aurora Borealis in places, such as Arkansas and Texas in the US.
Ra, the Egyptian Sun god
Humanity is now shifting from the limited spectrum of visible light into the invisible spectrum of God’s holy Light. And we are going through a physical evolution and a spiritual evolution in conjunction with this.
Carbon-14 dating has always provided science with reliable data about the age of archaeological materials because radioactive elements decay at a constant rate. But scientists at the School of Nuclear Engineering in Purdue University have recently discovered that our sun is changing this rate of decay.  And they don’t understand why.[iii]
Something that doesn’t really interact with anything is changing something that can’t be changed!
Dr. Jere Jenkins
This is indicative of the transition period we are currently in. Where the structure of a diamond is retained if it is placed in a fire, a log of wood will burn down. So all of our Carbon-based cells must be transformed into a Crystaline formation in order for us to withstand the tremendous amount of Light that will soon be streaming into the planet.
To the ancient Egyptians, the Father of Creation is the sun god who is known as both Ra and Re, the correct pronunciation of which is ‘ray.’ To the Christians, the seventh and final day of the week is the holy day of rest, which we call ‘Sunday’.  And Easter ‘Sunday’ is a celebration of the rebirth of the Christ.  As above, so below; As below, so above.
In conjunction with this new cycle of solar flares, there is a change that is occurring in the magnetic field of the Earth, which is hitting its lowest point in thousands of years. The gravitational pull is also being affected. And this has been a contributing factor in the duality on this planet.[iv]
The magnetic field began a steady decline two-thousand years ago, with the birth of Christ. But it is now beginning a much more rapid descent – toward Zero Point, a place where one Creation collapses and another begins.
Matter flows from place to place, and momentarily comes together to be YOU. Dr. Richard Dawkins
Our emotional body is linked magnetically to the Earth. So we are learning how to dispel all beliefs and behaviors that don’t fit into the new paradigm. Zero Point is the breaking point beyond which the insanity of the old Time line will no longer be able to survive. 
"Our obligation to survive and flourish is owed, not just to ourselves, but also to that Cosmos, ancient and vast, from which we spring. Dr. Carl Sagan"
Jaha...det var ju en del att fundera på, trådar att knyta samman för mig...
Spindelns nät började sakta väva samman trådar....märkte jag och desto mer jag fick dem att vävas samman, ju  tydligare var det att de alla handlade om punkten vi närmar oss.
2012.
I samma veva letade jag efter  Nostardamus profetior och finner en film:
Där tar man upp om centralsolen (GC), liksom om Mayakalendern och om Cheopspyramiden. 

Och allting går till en punkt 2012 då Centralsolen och andra himlakroppar står i en slags linje, en tidslinje som efter 26 000 återvänder till en slags nollpunkt, ett utgångsläge.
Aha!
Jag får då klart för mig att Cheopspyramidens läge visar:
Spindeln i nätet, kopplat till 2012!
Samtidigt gick en liten rödaktig spindel på balkongens "sten"räcke - jag hade inte sett en spindel på länge (månader...år) - och det skedde nu två gånger med två dagars mellanrum den 11 och 13 oktober 2011..
Jag fotade spindeln. 
Den bilden finns i denna blogg. 
Nog ser den ut som en spindel i ett nät...
En symbolisk bild! 
Ja, den påminner om pyramidernas en gång så vita yta och med ett "nät"...


Vad är det som väntar? Är det så att vår urkällas kraft, Kristuskällan, hjärtats bakomliggande kraftkälla aktiveras och att den stora pyramiden är ett riktmärke för detta?

En plats - en punkt som är som spindeln i nätet för energilinjer över jorden, kopplat till olika kraftplatser, kallade som heliga - och ut i vulkaner, och olika "virvlar" på jorden? 
Som aktiveras 2012 till fullo? Och att vi sedan en tid bakåt är med i en för-förhöjningstid tills allt "slås" på?

Vad innebär det?

Vad innebör det för alla som inte följt en andlig väg?


På vad sätt skulle Den Stora Pyramiden kunna ha med just detta skede att göra?

Mer följer....

3 kommentarer:

  1. Hej Rosett, Jag skulle googla spindlar åt en vän å hamnade här hos dig. Spännande, många intressanta datum som sammanfaller med mitt liv. Jag sjukskrev mig på halvtid i oktober 2011 å gick hem på heltid i mars 2012, var sen sjukskriven 1,5 år å är fortfarande hemma. Intressant är att jag haft två klasskamrater som låg på BB samtidigt med mig födda 11 å 13 oktober å så fick jag se att du skrev det här inlägget på min födelsedag den 15 oktober, jag är även född på en lördag. :)

    SvaraRadera
  2. Ps. Jag ryser vid blotta åsynen av allt detta. Det är som om jag minns, känner igen fast ändå inte, infon resonerar helt å hållet med mig, känns självklar.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Synkronicitet är spännande! Det händer mig ofta. Att bli sjuk(sjukdkriven), kan innebära att något annat utvecklas, att man kommer in på en fördjupad andlig väg !

    SvaraRadera