onsdag 19 oktober 2011

Bocken i Pyramiden, 28 oktober 2011 och 2012....


En dag (den 10/10-11)talade jag med Vivi om Cheopspyramden och dess betydelse 2012, utifrån det jag fått "till mig" som visioner när jag plötsligt ser en "stiliserad" bock inne i den. Bocken höjer sig upp med tydliga horn. Den är ljusaktig i färgerna, beigevit kan man säga, i en triangel inne i pyramiden, på starkt mörk röd färg som "botten".

Jag berättade för Vivi om visionen jag såg under vårt samtal. Varför såg jag den bilden så tydligt i mitt tredje öga att jag inte kunde komma undan den? Vivi spånade på "den primitiva kraften". Sen började hon tala om hur man förr såg upp mot stjärnhimlen och såg olika formationer som man tolkade som olika egenskaper, som man namngav som stjärntecken. 
"Jag vet, jag vet nu", sa jag "bocken i pyramiden står för stjärntecknet Stenbocken"! 
Utifrån detta funderade vi på vad det betydde, men just då kom vi inte vidare. 
Jag fick litet senare tankar om "Vilddjuret", och en form av "inre kraft", en kraftkälla. Därav kunde jag förstå det röda runt bocken. 

Jag var övertygad om att det måste funnits "bock/get-gudar i gamla Egypten, så jag googlade på detta och fann några fakta om den saken:
"Khunum is the god that also created mankind. He created man on a potters wheel and then breathed life into them. Khunum was shown as a man with a goats head or a goat. His theophanie is a goat. Khunum's wife is Saitis of Neith. Satis is the goddess with title of divine mother. Their daughter is Anukis goddess of the hunt."
http://www.nuuanu.k12.hi.us/g-1/webprojects/neil/public_html/pages/gods.html 
Och:
"The goat and the bull were especially sacred to the Egyptians as representing sexual creative power. They were not merely symbols of Osiris, but incarnations of him. Often Osiris was depicted with large and prominent organs, as a mark of his supreme power; and models of him in this form, or with a triple phallus, were borne in religious processions by the Egyptians."
http://www.love-egypt.com/ancient-egypt-religion.html

Get-Gudar inkarnationer av Osiris!
På wikipedia läser jag:
"Osiris var en av den mest centrala gudarna i egyptisk mytolog

Osiris bildade tillsammans med sin hustru och son en central gudomlig triad i den egyptiska gudaskaran. Ursprungligen var Osiris en fruktbarhets- och sädesgud men liksom många andra egyptiska gudar ändrades hans funktion med tiden. Osiris personifierade pånyttfödelsen och berättelsen om honom utgjorde en förebild för de viktiga egyptiska begravningsriterna"

De gamla egyptierna identifierade sin gud Osiris med stjärnbilden Orion....och de tre pyramiderna vid Giza, varav en är  Cheopspyramiden, är en avbildning av Orions bälte!
Se här vad jag hämtat om det:
"(Man); gjorde en simulation av Orions bälte på en dator. Man gick bakåt i tiden och såg hur stjärnornas placering förändrades. Efter ca 10500 år fann man att Orions bälte såg exakt ut som pyramidernas placering. Nilen var dessutom precis som Vintergatan i förhållande till Orions bälte. Problemet var bara att pyramiderna inte skapades för än flera tusen år efteråt. Vissa extrema människor anser att de faktiskt byggdes många tusen år tidigare än vi trott!
http://paranormal.se/topic/pyramid.html


Med tanke på att jag också fann andra saker om bock/get-gudar i gamla Egyptien, så kan man förstå varför man gjorde detta till något negativt, inom bl a kyrkan. Man påstås ha hyllat dem i gamla Egypten som "sex-kraft" också - vilket de lärde är oense om var fallet.

Jag kan tolka det som att man, där, i gamla Egypten hyllade dem som "kraft" helt enkelt. "The Power" inom oss. Den kraften finns som t ex dopamin-energi. Vilja.
Jag läste att Geten av Mendes representerade "Ba" som var det egyptiska ordet för "själ".
Jag ser inte Get/bock-symbolen som något negativt, jag ser den som Urkraft. Röd. Och vad fann jag inte om Pyramid, om inte att det betyder:
"Glöda i mitten"
Rött! Min älskninsgfärg! Mina älskningsstenars färg> karneol och rubin! Viljans starka färg!

Samtidigt i fullmånens sken denna oktobermånad åkte Vivi med en vän till en annan vän som bor i en stuga i skogen.
Hon skiver: "...jag går in i huset, stoppar mer ved i spisen och lägger mig på ett fårskinn
 Jag har världens huvudvärk och somnar.
Mitt i natten vaknar jag av att de sitter vid spisen och pratar om Stenbockens energi. Och det var ju precis det som "Rosett" hade pratat om tidigare på dagen.
Hon hade upptäckt Stenbockens energi i Sfinxen och kopplat ihop det med 2012. Ja, inte bara den, men det var just geten och stenbocken, som hon nu hade intensivpratat om i minst en timme. Kanske två.
Och nu var jag här i eremitens slott – med två stenbockar, alltså med två personer, födda i det tecknet. Det var väl en bra synkronicitet. Måste betyda något!"


Jag själv fann vid googling på nätet att man i gamla Egypten firade vintersolståndet, känd som "The Southern Gate of the Sun" den 21 december! Ja just, det är ju då som solen träder in i Stenbockens tecken! Och det är också dagen för 2012 viktiga datum!

Bingo!


Jag tror att dessa Bock/Get-Gudar står för den inre kraften i mänskligheten, det röda chakrats kraft, "roten", den som man kan säga är "dopamin"källan...det en del då tolkar som "sex"/ont/primitivt....som de kristna gjorde till...djävulens....opppss!

På nätet hittar jag att det finns en "kraft" i toppen av Cheopspyramiden, så att man t o m kan få en "elektrisk stöt" där, se:
"Many tourists have climbed to the top, which is not an easy journey. One such person was Sir Siemen's, a British inventor. He climbed to the top with his Arab guides. One of his guides called attention to the fact that when he raised his hand with outspread fingers, he would hear an acute ringing noise. Siemen raised his index finger and felt a distinct prickling sensation. He also received an electric shock when he tried to drink from a bottle of wine that he had brought with him. Being a scientist, Siemen than moistened a newspaper and wrapped it around the wine bottle to convert it into a Leyden jar (an early form of a capacitor). When he held it above his head, it became charged with electricity. Sparks then were emitted from the bottle. One of the Arab guides got frightened and thought Siemen was up to some witchcraft and attempted to seize Siemen's companion. When Siemen's noticed this, he pointed the bottle towards the Arab and gave him such a shock that it knocked the Arab to the ground almost rendering him unconscious. When he recovered, he took off down the pyramid shouting loudly. What kind of natural phenomena on the top of the Great Pyramid could produce such an electo-static effect? It would be interesting to conduct additional physics experiments on the top of the Great Pyramid." 
 http://www.gizapyramid.com/gip2.htm

Så, vad är det egentligen som finns där, gömd i Pyramiden, som är "inställd" mot stjärnhimlens Orions bälte, så som det såg ut för över 10 000 år sedan?
Vad är det den berättar?
Jag är tror  att dess placering är på Jordens hjärta och att dess "punkt" är en puls av kraft och energi som i sin tur är som en "sändare" till jordens meridianer och kraftplatser, och att den platsen fungerar som, spindeln i nätet. Och att den är av betydelse 2012. Den aktiveras av en urkosmisk källa. Galatisk Centrum bl a.

Just nu, ska vi snart möta en annan viktig energiknutpunkt. Den 28 oktober 2011. Ett datum som Maya-indianerna också har med i sin kalender.
Jag ser den 28/10 2011 som en viktig "öppning" inför året 2012. Som att vi nu först "drar bort litet mer av förhänget" till våra illusioner...Illusioner som hör ihop med vad vi ser som viktigt och angeläget, som vi byggt upp vår identitet, livsvillkor och förhoppningar kring. Det verkar som att detta kommer att "slöjas av" i hela världen, och i våra privatliv. Som kejsarens nya kläder, ungefär...Det som inte egentligen inte är "verkligt"...Det är en process tills vi når "The point" 2012.


Men vad väntar de som inte är andliga, som inte medvetet följt med i denna för-för-höjningstid?
Jag tror att de står på sin egen nivå - ja det gör vi ju alla -  och att var och en kommer att "skörda det var och en sått". Det är ju alltid vi själva som väljer om vi ska följa en "god eller dålig" impuls i oss när vi står inför problem och situationer, i relationer o s v.
Så, det verkar bli en tid, då vi vänder blad, och då får se "i vitögat" vad vi själva "sått", d v s lagt grunden till...

Om allt är energi, "vibrationer", så vibrerar "vi själva" i harmoni eller oharmoni med denna kraft-urpuls som "slås på" den 21/12-2012... 
Och det är vi själva som skapat vår egen vibration. Vi har helt enkelt vävt vår egen väv, vårt eget nät av tankar, ageranden och känslor. Vad vi sänder ut och vad vi får som "gensvar"...2012. Vi är som "spindeln som vävt vårt eget nät". Med våra egna vibrationer.

Tror jag...........

Vivi  skrev att ""om det blir högre energi" (för jorden och för grupper av människor) så kan man jämföra det med att det blir högre energi i hjärnan hos en människa.
Och vad händer då? Jo, precis just det att "det du tänker blir verklighet"!!
I så fall så handlar det mer om att tänka det man
vill ska hända - och inte bara på vad man läser att andra har sagt."

Jag själv tror att något i våra DNA aktiveras den 211212! Eller jag tror att 121212 är ett viktigt datum - dagen innan det glider över till 131212! Lucia! Då kraften bakom kraften är aktiv! Galactisk Centrum. Då vi står i dess"flöde", likt varje år. Men 2012 är ett annorlunda år. 


Tror jag...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar